Groeistrategieen zijn voor veel bedrijven belangrijk om de winst en waarde van hun aandelen te vergroten. In dit deel leest u over de nieuwste tactieken om groei te bevorderen, waaronder overnames en fusies, diversificatie en het stimuleren van innovatie....
Onzekerheid is de enige zekerheid die we hebben. Want één ding is zeker: in de 21e eeuw zal het bedrijfsleven drastisch veranderen. De nieuwe economie vraagt om een andere manier van zakendoen en dus ook om een andere manier van managen. Deze bundel...
ORGANISATIESTRATEGIENiet een strategie is de beste! Hoe fantastisch een bepaalde strategie ook mag zijn, zij hoeft nog niet tot het gewenste resultaat te leiden. Want iedere organisatie heeft haar eigen uitgangspunten, ontplooit activiteiten op haar eigen...
Het is tegenwoordig al niet eenvoudig om toptalent te krijgen, laat staan dat managers hun hoogvliegers ook weten te behouden voor hun organisatie. Deze bundel van artikelen - uit de befaamde Harvard Business Review-reeks - is bij uitstek geschikt voor...
Heineken 1949-1988 Heineken 1949-1988. De geschiedenis van Heineken na de Tweede Wereldoorlog wordt gekenmerkt door groei en internationalisatie. In deze groei heeft een aantal algemene factoren een rol gespeeld: de kwaliteit van produkt, organisatie,...
Fantasy / Sprookjes - Moderne sprookjes van Nederlandse en Vlaamse schrijvers met o.a. Hermans, Vroman, Kousbroek, Boon, van Vliet, Vestdijk, Ruyslinck, Bomans, de Jonge, Schmidt, Koolhaas, Belcampo, Heersema e.v.a.
Files, we staan er allemaal wel eens in. De één elke dag, de ander één keer per jaar onderweg naar de camping. Natuurlijk kan het best gezellig zijn; zwaaiende kinderen in de auto voor je,lonkende blikken van de bestuurder naast je, maar fi les leiden...
De jaren zestig staan in ons geheugen gegrift als een periode waarin de jeugd in opstand kwam tegen de gevestigde orde, een plaats voor zichzelf opeiste en een eigen cultuur ontwikkelde. Een tijd ook waarin ouders, pastoors, dominees, agenten en leerkrachten...