Het concurrentiegebod voor bijna alle moderne bedrijven is heel eenvoudig: innoveer of raak achterop. Vraag elke willekeurige president-directeur waar ook ter wereld om een wensen-top-vijf samen te stellen en gegarandeerd staat op nummer één de wens: `meer ideeën - betere ideeën´! Want originaliteit en innovatie zijn hét middel om op termijn te overleven in een competitieve markt.Helaas is de realiteit dat vernieuwing vaak slechts aanpassingen in de marge zijn. Koffie met een nieuw aroma. Maar is dat nu echt vernieuwend? Het zijn juist de grote innovatieve ontwikkelingen die een economie op termijn vooruit helpen. Daarom in deze bundel Harvard Business Review over Innovatie weer een aantal baanbrekende artikelen die laten zien hoe een succesvol commercieel idee te herkennen is en hoe een manager een innovatiefabriek opzet. Hoe herken je een succesvol commercieel idee?Alles is al uitgevonden, toch? En hoe weet je of een nieuwe ontwikkeling uiteindelijk echt vernieuwend en succesvol zal zijn? Volgens de auteurs van dit artikel, W. Chan Kim en Renée Mauborgne, zijn de onzekerheden waarmee innovatie wordt omringd zo groot dat zelfs de succesvolste managers het lastig vinden om de potentie van een idee in te schatten. De auteurs hebben daarom drie instrumenten ontwikkeld die managers...
new
Al verkrijgbaar vanaf € 17,95.
Aanbieder | Prijs | ||
---|---|---|---|
1 nummer voor € 17,95 | Bestellen |
Een manager moet vaak belangrijke beslissingen nemen die grote risico´s met zich meebrengen. Maar hoe zorgt hij ervoor dat hij de juiste beslissingen op het juiste moment neemt? In de gebundelde artikelen van Harvard Business Review over Besluitvorming...
Groeistrategieen zijn voor veel bedrijven belangrijk om de winst en waarde van hun aandelen te vergroten. In dit deel leest u over de nieuwste tactieken om groei te bevorderen, waaronder overnames en fusies, diversificatie en het stimuleren van innovatie....
ORGANISATIESTRATEGIENiet een strategie is de beste! Hoe fantastisch een bepaalde strategie ook mag zijn, zij hoeft nog niet tot het gewenste resultaat te leiden. Want iedere organisatie heeft haar eigen uitgangspunten, ontplooit activiteiten op haar eigen...