Een manager moet vaak belangrijke beslissingen nemen die grote risico´s met zich meebrengen. Maar hoe zorgt hij ervoor dat hij de juiste beslissingen op het juiste moment neemt? In de gebundelde artikelen van Harvard Business Review over Besluitvorming laten de diverse auteurs zien wat managers kunnen doen om ervoor te zorgen dat ze gefundeerde en weloverwogen beslissingen nemen. Ook zijn in deze uitgave twee klassieke artikelen over besluitvorming opgenomen van de management goeroes Chris Argyris en Peter F. Drucker. Hun besluitvormingsmodellen zijn in onze complexe maatschappij uitstekend toepasbaar! Een gewaarschuwd mens telt voor tweeEen slecht besluit is vaak terug te voeren op de manier waarop dat besluit genomen is: de verschillende opties waren niet duidelijk omschreven, de manager had niet de juiste informatie verzameld en er was geen zorgvuldige afweging gemaakt van de kosten en baten. Maar soms ligt de oorzaak niet in de wijze waarop het besluit is genomen, maar zit de valkuil in het `hoofd´ van de beslisser. De auteurs John S. Hammond, Ralph L. Keeney en Howard Raiifa van het artikel Valkuilen bij besluitvorming bestudeerden acht psychologische valkuilen die op de loer liggen wanneer beslissingen genomen worden. Bijvoorbeeld: wie in de valkuil van de status quo trapt,...
new
Al verkrijgbaar vanaf € 24,95.
Aanbieder | Prijs | ||
---|---|---|---|
1 nummer voor € 24,95 | Bestellen |
Het concurrentiegebod voor bijna alle moderne bedrijven is heel eenvoudig: innoveer of raak achterop. Vraag elke willekeurige president-directeur waar ook ter wereld om een wensen-top-vijf samen te stellen en gegarandeerd staat op nummer één de wens:...
Groeistrategieen zijn voor veel bedrijven belangrijk om de winst en waarde van hun aandelen te vergroten. In dit deel leest u over de nieuwste tactieken om groei te bevorderen, waaronder overnames en fusies, diversificatie en het stimuleren van innovatie....
ORGANISATIESTRATEGIENiet een strategie is de beste! Hoe fantastisch een bepaalde strategie ook mag zijn, zij hoeft nog niet tot het gewenste resultaat te leiden. Want iedere organisatie heeft haar eigen uitgangspunten, ontplooit activiteiten op haar eigen...