Management is een vak. Volgens sommigen is het een vak dat je niet kunt leren, maar dat je als manager geboren wordt. Management is echter een vak dat wel degelijk kan geleerd worden. Soms kan dit enkel in de praktijk, maar vaker in combinatie met een theoretische opleiding. Zeker tegenwoordig is het van belang om meer van de theorie van het vak te weten. Globalisatie en een toenemende complexiteit in de zakenwereld maken theorie steeds belangrijker. Deze theorieen geven managers mogelijks nieuwe inzichten in hun functiebeleid. Dit boek is opgesteld in twee stukken om de lezer een zo compleet mogelijk overzicht te geven over de organisatiekunde en de verschillende managements beleidsdomeinen. Hoofdstuk 1 t.e.m. 8 omvatten inleidende principes en concepten van de organisatiekunden. In hoofdstukken 9 t.e.m. 16 kijken we verder naar de functionele beleidsdomeinen van management. Zoals de naam suggereert hoopt dit boek de lezer klaar te stomen om op tactisch niveau te kunnen meedenken. Als lezer wordt je ondegedompeld in de uitdagende en veelzijdige wereld van management en organisaties.
new
Al verkrijgbaar vanaf € 30,-.
Aanbieder | Prijs | ||
---|---|---|---|
1 nummer voor € 30,- | Bestellen |
U bent altijd al iemand die graag de leiding neemt. Iemand die snel doorziet hoe een karwei met gezamenlijke inzet, het best geklaard kan worden. Maar op uw vak heeft u nog niet de kansen gekregen om deze talenten te tonen. Voor een leidende functie wordt...
Het managen van een organisatie vereist steeds meer dan alleen een goede vakinhoudelijke achtergrond. De omgeving van organisaties wordt steeds turbulenter en het aantal concurrenten neemt toe, onder andere door de globalisering. Organisaties worden complexer,...
Leer hoe organisaties te veranderen met beperkte weerstand en een maximum aan succes. Dit boek geeft een overzicht van de bewezen theorieën die omgaan met de menselijke zijde van veranderingen. Leer de wetenschap van de veranderkunde als een complex...