In Het innovatiedilemma laat Clayton Christensen zien dat succesvolle bedrijven ten onder kunnen gaan, juist omdat ze alles goed doen. Ze worden links en rechts ingehaald door nieuwkomers die, met aanpassingen aan de technologie of dienst, nieuwe klanten weten te vinden. Denk aan Apple en Tesla, die respectievelijk de telefoon- en auto-industrie op hun kop zetten. Geroemd door onder anderen Steve Jobs, Jeff Bezos en Malcolm Gladwell toont dit boek wat een bedrijf kan doen om disruptieve veranderingen een stap voor te blijven. Het innovatiedilemma is een waarschuwing voor ondernemers die zich onverslaanbaar achten, en een bron van inspiratie voor hen die klaarstaan om ze te verslaan.
new
Al verkrijgbaar vanaf € 24,99.
Aanbieder | Prijs | ||
---|---|---|---|
1 nummer voor € 24,99 | Bestellen |
In ‘Toeval is geen goede strategie’ laat Clayton Christensen je zien dat je innovatie niet langer van toeval en geluk kunt laten afhangen.Veel organisaties laten innovatie aan het toeval over. Ze kennen hun klant, maar weten niet precies welk doel...