Een parabel in de stijl van Ken Blanchard, die laat zien dat leiderschap pas effectief is wanneer het niet alleen draait om de doelen van de organisatie, maar ook om die van de medewerkers. Tijdens een weekend in de Belgische Ardennen raken drie oud-studiegenoten in gesprek over hun eigen manier van leidinggeven. Anton is een succesvolle en zeer sturende manager die in gesprek met Bert en Corné tot de ontdekking komt dat hij weliswaar zijn targets haalt, maar zijn teamleden erg weinig ruimte geeft, waardoor zij zich niet betrokken voelen. Anton is dus niet werkelijk en duurzaam effectief. Hoe kan het dan wel? Kern van hun gesprek is dienend leiderschap. Aan bod komen onder meer de link tussen prestatie en tevredenheid, het belang van complimenten en het verband tussen competentie en karakter. Leiderschap is pas effectief wanneer het niet alleen draait om de doelen van de organisatie, maar ook om die van de medewerkers. In 'Dienend leiderschap' maakt Henk Jan Kamsteeg dit duidelijk en inzichtelijk in dit knap geschreven en herkenbare verhaal.
new
Al verkrijgbaar vanaf € 15,-.
Aanbieder | Prijs | ||
---|---|---|---|
1 nummer voor € 15,- | Bestellen |
Hoe kun je als leider werkelijk inclusief denken en handelen? Lees in deze parabel hoe je je bewust wordt van onbewuste vooroordelen en blinde vlekken om te kunnen bouwen aan een inclusief team. In ‘Inclusief leiderschap’ leggen Henk Jan Kamsteeg...
Met een voorwoord van Remco ClaassenPositieve feedback is voor leiders en managers de beste manier om medewerkers te motiveren. Toch richten we ons maar al te snel op 'verbeterpunten' in plaats van te versterken wat al goed is.Dennis, de hoofdpersoon...
In dit unieke boek laat Henk Jan Kamsteeg zien hoe je met behulp van bekende managementprincipes kunt kiezen voor een duurzame bijdrage aan een goed doel: een bijdrage in het verlengde van je kerncompetenties. Waarin kan jouw organisatie echt een verschil...