Het is nu nauwelijks nog voor te stellen dat er ooit in Nederland volop spoorwegmaterieel werd gebouwd. Decennialang heeft dit het beeld van de spoorwegen in Nederland bepaald, totdat in 1972 Werkspoor de poorten moest sluiten en het rollend materieel in het buitenland moest worden aangeschaft. Dit boek geeft een beeld van die periode, te beginnen in de fabriek waar het materieel werd gemaakt en eindigend op de plaats waar het uiteindelijk terecht zou komen, de schroothoop.Tussen dat begin- en eindpunt heeft de trein zijn rondjes gedraaid en ruimschoots zijn diensten bewezen. Het was nog het tijdperk van het ritmische kedengkedengkedengkedeng, de tijd dat je nog reiziger was en niet een klant. Kortom, het tijdperk van nostalgie op het spoor.
new
Al verkrijgbaar vanaf € 58,70.
Aanbieder | Prijs | ||
---|---|---|---|
1 nummer voor € 58,70 | Bestellen |
Het zijn de late jaren veertig van de vorige eeuw. De schade die de Tweede Wereldoorlog heeft achtergelaten in het land heeft zich ook uitgestrekt naar materieel en infrastructuur. De spoorwegen zijn desolate, ruïneuze landschappen geworden. Dan komt...
Bij de aanleg van de eerste spoorlijnen in Nederland bestond er al een flink netwerk van bestrate en onbestrate wegen, die van belang waren voor het lokale en interlokale vervoer van mensen en goederen en waarover diligences, getrokken door twee of drie...