Blaadjes.nl
 

 
Afbeelding van Toekomstverkennen
 

Toekomstverkennen

Freija van Duijne

Voor bedrijven is het van levensbelang nu al met de toekomst bezig te zijn. Toekomstgerichte organisaties doen het aanmerkelijk beter dan hun concurrenten die zich hieraan niets gelegen laten liggen. Zij maken daarbij gebruik van de goed gevulde gereedschapskist van de futuroloog. Een futuroloog houdt zich bezig met de per definitie onzekere toekomst om mensen en organisaties te helpen kansen te benutten die de toekomst biedt. Het is daarom niet verwonderlijk dat toekomstverkennen steeds vaker deel uitmaakt van leiderschapstrainingen. Een leider en beslisser moet kunnen inspelen op onzekerheid en complexiteit. Een toekomstverkenning neemt mensen mee in het proces voorafgaand aan een organisatieverandering en een nieuwe strategie. In plaats van bezig te zijn met de dagelijkse werkzaamheden daagt een toekomstverkenning mensen uit om na te denken over de betekenis van maatschappelijke ontwikkelingen. Toekomstverkenning prikkelt de nieuwsgierigheid en leidt tot meer verbeeldingskracht. Wie kansen ziet, krijgt zin om aan de toekomst te gaan werken. Dat maakt toekomstverkennen een uiterst waardevolle exercitie om je als organisatie klaar te maken voor de toekomst. Freija van Duijne heeft lange tijd bij de Rijksoverheid gewerkt aan verkenningen en strategische agenda’s. Zij begeleidt...

new

Al verkrijgbaar vanaf € 22,50.

Aanbieder Prijs  
1 nummer voor € 22,50 Bestellen
Bol.com AlgemeenBol.com Algemeen
Bol.com AlgemeenBol.com Algemeen