De erkenning dat de overheid in het verleden te veel taken naar zich toe heeft getrokken, in combinatie met de toenemende financiële crisis, leidt ertoe dat overheden zich steeds meer terugtrekken. De maatschappelijke rol van bedrijven wordt hiermee steeds belangrijker. Ieder jaarverslag kent tegenwoordig een hoofdstuk 'maatschappelijk verantwoord ondernemen', maar wat betekent dit eigenlijk? Hebben bedrijven daadwerkelijk maatschappelijke impact? En hoe zou het eigenlijk moeten zijn? Zou dat 'verantwoord' ondernemen niet veel 'actiever' moeten zijn, en op welk terrein dan wel?De Publieke Zaak heeft een groot aantal prominente leiders uit het internationale bedrijfsleven, ondernemers en andere denkers naar hun visie op dit onderwerp gevraagd. In Meer waarde lezen we hoe zij omgaan met de maatschappelijke rol van hun bedrijven. Waarom zijn bedrijven maatschappelijk actief? Wat kunnen bedrijven bijdragen aan onze samenleving? Wat verwachten ze van de toekomst?Nooit eerder is een dergelijk breed en divers palet van corporate leiders rond dit thema bij elkaar gebracht. Aan het woord komen bestuurders, maar ook ondernemers, academici en andere scherpe denkers.Met bijdragen van Dominic Barton (McKinsey & Company), Dick Benschop (Shell), Dick Boer (Ahold), Cees 't Hart (Friesland Campina),...
new
Al verkrijgbaar vanaf € 23,90.
Aanbieder | Prijs | ||
---|---|---|---|
1 nummer voor € 23,90 | Bestellen |