In de Vervlogen Tijden-reeks: Neerlands trots Gedurende de twintigste eeuw waren er heel wat bedrijven en merken die een 'Oranjegevoel' gaven en een echt Nederlands stempel hadden. Merken als Philips, DAF, Fokker, Gazelle-fietsen, AKU, V&D, Hema, Bijenkorf, Caraco-ijs, Schuttersveldcorduroy, Jansen & Tilanus-ondergoed, en nog zo veel andere. De reclame van bijvoorbeeld Flipje uit Tiel en de slogans 'En betere waar én tien procent', 'Alle ogen zijn gericht op Kwatta' en 'De Gruyter's Snoepje van de week' staan in het geheugen gegrift van eenieder die deze tijd heeft meegemaakt. Dit boek geeft met circa 120 fraaie, fascinerende en nostalgische foto's een prachtig beeld van de glorie van Nederlandse producten en bedrijven. Een periode om nooit te vergeten.
new
Al verkrijgbaar vanaf € 59,95.
Aanbieder | Prijs | ||
---|---|---|---|
1 nummer voor € 59,95 | Bestellen |
Denkend aan de jaren '40, overheerst voor velen het beeld van de oorlog, voor anderen bevrijding en wederopbouw. Ondanks alle duistere gebeurtenissen in deze tijd, waren saamhorigheid, gemeenschapszin en ook humor lichtpunten in het dagelijks bestaan....
De elfde titel in de reeks over het vergeten Nederland. Met informatieve teksten over de getoonde beroepen, die niet vergeten mogen worden. De blauwverver, de gaarder, de klompenmaker, de koperslager, de kuiper, de leerlooier, de leidekker, de mandenmaker,...