Voor Citroën waren de Oltcit en Axel rampzalig. Gloednieuwe exemplaren gingen om de haverklap kapot, lekten olie, verloren onderdelen, werden geplaagd door een veel te hoog verbruik of vlogen zelfs spontaan in brand. Historisch gezien zijn de Oltcit en Axel echter heel interessant. Het zijn de allerlaatste modellen uit het Michelin-tijdperk: het laatste ontwerp dat nog geheel tot stand is gekomen zonder de invloed van Peugeot. Bovendien kennen de Oltcit en Axel een lange en interessante ontstaansgeschiedenis, die niet alleen is verweven met de overname van Citroën door Peugeot, maar ook bol staat van politieke intriges en industriële spionage tussen Oost en West. Ten opzichte van het eerste Axel-boek van Citrovisie is dit nieuwe boek geactualiseerd, voorzien van talloze nieuwe foto’s en heel veel extra beeldmateriaal. Om ook aan de niet-Nederlandstalige lezers tegemoet te komen is deze uitgave vertaald in het Frans door Citroënkenner Axel Bornand.
new
Al verkrijgbaar vanaf € 49,95.
Aanbieder | Prijs | ||
---|---|---|---|
1 nummer voor € 49,95 | Bestellen |
De Citroën 2CV was een schot in de roos. Wereldwijd werden er miljoenen verkocht, allemaal met hetzelfde spreekwoordelijke comfort, een laag gewicht, eenvoudige maar onverwoestbare techniek en boordevol praktisch gebruiksgemak. Het zijn deze kwaliteiten...
Na het succes van Citroensap deel 1 en 2, vertelt auteur Thijs van der Zanden in deze derde editie opnieuw over bijzondere gebeurtenissen, roemrijke modellen en grappige feiten uit de rijke historie van Citroën. Ditmaal staan de topmodellen van Citroën...
In 'Kleintjes in crisistijd' vertelt auteur Thijs van der Zanden het boeiende verhaal achter de Citroëns LN, LNA, Visa, Oltcit, Axel exemplaar, inclusief alle nooit gerealiseerde concepten.Dit boek beschrijft de geschiedenis van de compacte Citroëns...