'Neemt u mij niet kwalijk,' begon de man, 'maar bent u misschien... Sal Sjmoelewietsj?''Szmulewicz,' verbeterde ik hem. 'U spreekt het correct uit, maar je schrijft het anders.'Hier moest de man even over nadenken, waarbij zijn wenkbrauwen naar elkaar...
Amsterdam, Tweede Wereldoorlog. Een jongen loopt door plan Zuid, de toenmalige nieuwbouwwijk van de hoofdstad. Met alle poriën open beleeft hij de oorlog en het stille, zonder ophef oplossen van zijn joodse vriendjes en vriendinnetjes. Daartussendoor...
Handboek interactieve marketing 2e druk is een boek van Jan Postma uitgegeven bij Business Contact. ISBN 9789025462017 De revoluties in media en informatietechnologie voegen volkomen nieuwe dimensies toe aan marketing. De aloude wisselwerking tussen klant...
Heere Heeresma, volgens Cherry Duyns de ‘grootvorst van het verhaal’, werd bekend door de in alcohol gedrenkte novelle Een dagje naar het strand (1962), en de verhalenbundel Zwaarmoedige verhalen voor bij de centrale verwarming (1973). Daarover oordeelde...
Met dit boek sluit Heere Heeresma de herinneringen af die hij in het eerste deel van Een jongen uit plan Zuid was begonnen op te schrijven. Het eerste deel besloeg de jaren tussen 1938 en 1943. Dit tweede deel speelt in de drie jaar daarna.Heersema zet...
Ernstig kijkt Heeresma op zijn Amsterdamse jeugd terug in een stij ldie in elke zin fonkelt. Hij roept heel zintuiglijk de wereld van een jongetje op dat in machteloze verbijstering de kaalslag in zijn omgeving observeert.
Dit boek is bedoeld voor stille momenten; het wil daarbij proberen een bijkans vergeten traditie te herstellen: het elkaar voorlezen. De meer dan zestig schetsen zijn op het gehoor toegesneden. Er is zorg voor gedragen de teksten goed te laten 'bekken',...